måndag 27 september 2010

Vilka är ni?

Jag är förvånad. När jag lade till min besöksräknare var jag bombsäker på att det var typ tre stycken som läste, min mamma, min mormor och min make. Nu visade det sig att det var fler än så.. Så jag undrar såklart, vilka är ni som läser om mitt liv och mina tankar?

Konstigt är det dock, att ingen tyckte någonting om det här med bikini på småflickor. Kanske bara jag som reagerade, who knows.

Nu sitter jag här med mitt kvällskaffe i soffan, kidsen sover och A kom nyss hem från jobbet.

Vet ni vad? Imorgon ska vi få vår nya säng hitlevererad. Som jag har längtat!

Jag måste lära mig hur man dricker kaffe varmt. Som äldre damer och herrar gör. Börjar sippa direkt när det landat i koppen. Det är bara att börja träna, fru Persson.

Obetydligt kvällslull från min sida, men ni måste faktiskt hålla med om att jag har blivit grymt mycket bättre på att skriva här!

På tal om annat, när ska egentligen de BRA serierna börja? Grey´s, DH osv? I miss it. Hösten har de bästa tv-kvällarna.

En viss liten fröken Persson gjorde hyss idag med. Hon kom ut från sitt lekrum med ett väldigt färgglatt ansikte, från tuschpennor i alla dess färger. Hon hade även ritat eye-liner på sina ögon. Unge.
Hon var dock jättenöjd och tyckte att hon hade festsminkat sig som hon själv sa. Hon skulle ut och dansa på fest. Det gäller att hålla masken, vilket inte alltid är det lättaste.
Nosig börjar hon bli också, när jag frågade henne varför hon målat sig, svarar hon lite lätt nonchalant "Därför." Sen skyller hon på alla andra, speciellt dagiskompisar, det är favoriten. Vi kommer att få tuffa tonår här i huset, om det fortsätter såhär.

Snart ska jag lägga mig för sista gången i vår säng. Lite vemodigt är det, fast den nya är underbar.
Hoppas ni får en god natts sömn.

Natti!

5 kommentarer:

Hannapanna sa...

Jag! Men de vet du redan :)

Jo det är sjukt med bikini på barn, fattar inte vad de tänker med som tillveerkar dem!

kramis

Johanna sa...

Jag läser såklart ! :D Amy vill veta mer om kusinen ;P

Unknown sa...

Jag läser förstås! Love it ;)

Det där med bikini läste jag igår kväll.. var så trött att jag inte orkade kommentera. Tycker det 'r fuktansvärt att sätta bikiniöverdelar på barn - de har ju inte några bröst att skyla och bikini som plagg kan framkalla många äckliga snuskfantasier hos gubbar och gummor (!) på stranden. BLÄ! Antingen UV-dräkt, en flickig/Barnslig baddräkt eller bara badtrosor!
Det är min åsikt. Liva äger inte en enda bikini.

Allek sa...

Jag läsaer såklart, du är duktig på att skriva och du skriver exakt som saker och ting är, utan att försköna. det behövs

louise sa...

jag läser:)