måndag 27 september 2010

En funderare..

Jag besökte allas vårt Ullared för ett tag sedan, och skulle bl.a se om de hade något badplagg till damen då vi ska resa i början på nästa år.
Bikini. Det var vad jag hittade. Byxorna = helt okej, men trekantsöverdel..? Till en treåring?
Seriöst.. Ska vi lära våra barn redan från den åldern att man måste skyla sina bröst, att det är något fult som man måste dölja? Jag skulle då aldrig få för mig att sätta på henne överdelen. Baddräkt i all ära, men en bikiniöverdel tycker jag är att gå lite över gränsen. Eller, ganska mycket.
Det är ju små barn, för guds skull.

Är det bara jag som har dessa tankar? Vad tycker ni?


3 kommentarer:

tanja sa...

jag håller med, likadant som när jag var i Gran canaria i somras där går alla flickor från 3 år med endast stringtrosor. Hur sjukt är inte det. hmm

Desiree sa...

Håller fullständigt med. Barn är barn och inte ska dom väl ha vuxen kläder på sig. Baddräkt är det som gäller.

Allek sa...

Barn är barn, finns ingen anledning att skyla dom. visst finns det sjuka människor där ute, men barn ska inte tvingas bli vuxna pga av det, då får föräldrarna skydda dom.

Allek