lördag 6 november 2010

Skalmans mat-och-sovklocka.

Lillkorven lade sig som vanligt vid 7 snåret, jag tror att han ursprungligen är skalmans mat-och-sovklocka, som återuppstått i form av vår son. Den här ungen är så punktlig med sina små grejer att det är sanslöst.. Visst är det alla tiders att han somnar som en stock i sin säng där vid 7-snåret varje kväll, men det är mindre praktiskt om man skulle vara iväg. För vagnen fungerar ju inte alls lika bra, och att somna i famnen ska vi inte snacka om!

Fröken stor har alltid varit tvärtom, tiden spelade ingen större roll, inte heller den aktuella platsen bara mammas famn fanns tillgänglig.

Så lika men ändå så otroligt olika..

Nu väntar en stund till i soffan innan tanten (eller trötta mamman) i mig strejkar helt och får för sig att somna, sådär helt utan förvarning..
Några veckors oroliga nätter tar ut sin rätt, jag hade kunnat sova i några dygn med undantag för toalettbesök och mat. Men som någon (o)klok människa sade till mig när fisan var liten ; "..sova kan du göra när de blir tonåringar.." Tack för den liksom. Det ingav så mycket hopp för en trött och sliten själ.

Nåja, gnälla kan jag ju göra när jag blir gammal, så jag får väl bara vara glad och le åt allt under tiden.. Hah.

Inga kommentarer: