onsdag 3 november 2010

Dessa förbaskade öron.

Var inne med lillebror i måndags, fick vänta i över 1½ timme på att få komma in till SKÖTERSKAN, då doktorerna var upptagna.. Bara det är lite skandal, de små SKA komma in så fort en läkare blir ledig, och framförallt den läkare man ber om.
Nåja, sköterskan tyckte att öronen såg röda och suspekta ut, så ett läkarbesök var tvunget ändå.
Trumhinnorna var kraftigt indragna, vilket är förstadiet till inflammation.
Så ingen antibiotika för honom inte. Detta skulle dock göra precis lika ont som inflammation, men näsdroppar och alvedon skulle ges i full mängd över dagen.
Vi skulle komma tillbaka om han blev gnälligare och verkade ha mer ont, så det blir ett besök idag igen, suck.
Dessa dagarna har jag verkligen fått känna att jag lever, och den mindre glamourösa delen av att vara tvåbarnsmamma..

Han har grejat om nätterna, fullt förståeligt, och bara tjutit hela dagarna. Så idag hoppas jag på att där är en öroninflammation, så att han kan få penicillin och bli frisk.
Dessa dagar förbannar jag att min käre man är egen företagare, då han inte kan ta ledigt lika lätt som en anställd. När man behöver avlastningen och stödet som mest.. Men vi tjänar ändå på det i längden, så det gäller bara att härda ut!

Nu får jag ta och göra vid oss alla här, så att vi kommer in till läkaren snabbt idag!

                                      Lillhjärtat mitt, jag hoppas att du ska slippa ha ont snart!

Inga kommentarer: