fredag 19 november 2010

Fredag morgon.

Jag och min ljuvliga dotter har fredagsmys med frukost framför tv:n.
Lillebror har nyss somnat i sin säng, han har haft en grejarnatt så han behöver väl ta igen sig lite.. Kanske.
Idag blir det lite städ och fix, som vanligt. Knappt en timme efter städ, dammsugning och golvmoppning ser det nästan likadant ut som före.
Hund och barn i detta väder, gör det svårt att ha det fint och städat jämt.

Jag vill även hitta det perfekta stället till mina tre nya fototavlor, jag får nog suga på det idag och se om jag kommer på det.

Är det någon som vet om man kan liksom glasera kakel och klinkers?
Jag vill få iordning mitt badrumsgolv, är inte nöjd alls med det..
Då vi inte kunde ha 30x60 plattor som planerat p.g.a bra fall, fick vi köra på mosaikliknande istället. Vilket, som ni säkert förstår, innebär sjukligt många fogar att hålla rena och snygga.
Så om det hade funnits något sätt att typ glasera golvet, så blir det dessutom snyggare med blankt, än det matta vi har.
Även fast vi har ett nytt hus, byggt slutet på -07, så fnns det massor av saker jag vill ändra och göra vid.
Man är nog aldrig helt nöjd.
Jag vill "klinka" golvet både i hallen och köket, jag vill tapetsera och måla om.. Nästa projekt blir dock lillebrors rum däruppe, vi har ca en tredjedel av ovanvåningen som är oinredd. Det enda vi har gjort är att isolera.
Den andra delen som är oinredd ska bli ett badrum. Ett superlyxigt, fint badrum om vi bara kan komma överens om exakt hur det ska se ut. Det kommer dessutom att ta sin lilla tid, badrum är inte billigt att göra.

Nåja, allt får ta sin tid.. Vi har ju trots allt jobb, barn, hund, och de behöver ju sin tid.
Det springer ju inte ifrån oss..

Och när vi väl är färdiga med det, så finns det alltid något annat att påbörja eller slutföra.

1 kommentar:

Johanna sa...

Det är det som är charmen med hus. Man kan göra precis som man vill, uppfylla drömmar och ta en sak i sänder men i slutändan får man som man vill ha det iaf. Husägare kan ständigt starta nya projekt, det finns alltid ngt nytt att göra, precis som du skriver :) Kram!