lördag 10 maj 2008

Solskenskalas?

Hela dagen idag har spenderats i bilen och framförallt utomhus. Färden gick i förmiddags till helsingborg, först för att kolla in paintballbanan som A ska spela på imorgon, och sedan bar det av till min mormor för kalas på hennes 59-årsdag.
Kanongod smörgåstårta avnjöts, paj och kaffe till efterrätt, och massa godis.

Solen sken hela dagen, och vi satt ute och njöt under parasollet, och de lite mer våghalsiga befann sig utanför.
Älskade Nel lekte naken på en filt i gräset, och grejade rundor, njöt av allas fullkomliga uppmärksamhet. Fick en fråga idag, som jag hört många gånger, är hon alltid så snäll och tacksam?
Mestadels är hon gladast i stan, busig och med den där alldeles speciella Noelle-glimten i sina underbart blå ögon.
Men tro mig eller ej, hon kan vara en ilskan dam också. Viljestark, envis och fast besluten om att få göra det man vill, även om mamma eller pappa säger Nej.

I vilket fall som så är hon ljuset i mitt liv, meningen med allt.
Alla bitar i mitt liv föll på plats när hon föddes 18,27 en lagom vacker vårkväll i April.
Du skulle bara veta, älskade lilla snorpan, vad lilla lilla du har gjort för mig och din pappa..
Jag berättar för dig vareviga dag hur mycket jag älskar dig, och ska så fortsätta, resterande av mitt liv.

Nu ska jag snart hoppa i säng, är helt slut, och att vi ska gå upp kl 04,30 gör inte saken ljusare. Pust. Men vad gör man inte för sin man?

Ha en fin kväll och morgondag!
Tack för idag mormor!