torsdag 22 maj 2008

Jobb.

Har börjat jobba igen så smått, vilket är otroligt skönt att komma igång med.
Det är märkligt hur mycket man har växt som person sedan jag fick Noelle.

Det märks speciellt mycket på jobbet, ansvaret har växt, empatin och glöden för att göra det bästa för de människor jag arbetar med likaså.
Det är väl som att lära sig cykla, när manen gång har fått in snitsen så sitter den kvar!

Idag blev min sessa jätteledsen när jag lämnade henne på dagis, det är nog mest en personal hon inte tycker om att gå till där, och så är det, man kan inte trivas ihop med alla människor.
De skulle på utflykt idag, och äta ute också, mysigt!
Fast saknaden efter henne när hon är iväg är stor.
Här är så tyst, tomt och nästan tråkigt efter en stund. Men idag ska jag minsann passa på att vila lite, var en heldag med jobb igår, gick upp kl 5.30 för att göra mig själv och snorpan iordning, sen lämnade A henne på dagiset.

Lite abstinens lider jag också av vill jag säga. Läget är så här att jag är "cocoman" (stående skämt inom familjen Nilsson), dvs att jag älskar coca cola. Jag dricker cola till frukost, lunch, middag, kvällsmat, och en massa däremellan. Ni hör nog själva hur nyttig jag är.
Men nu är det minsann dags att sluta med det, men då jag inte dricker vatten för att det absolut inte smakar någonting alls, så är det lättdryck som gäller.
.Det funkar bra, gott är det, men en extrem huvudvärk ligger jag inne med.
Jag lovar att uppdatera er hur det går här hemma.

Nu ska jag ta en liten tupplur, det tycker jag att jag är värd!
Ha en fin dag!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Är det min söta mamma som lilla Noelle inte tycker om? ;)

Unknown sa...

Coca-Cola är underbart gott.. men sååå onyttigt :(