tisdag 29 mars 2011

En kaosmorgon.

Denna morgon har varit långt ifrån rofylld och lugn, barn som skriker och gapar, barn som spiller juice över hela golvet, barn som väcker sitt småsyskon genom att skrika och trotsa.
Puh.
Dessa dagar är ingen dans på rosor, det kan jag lova.

Jag har ett stort bekymmer med Noelle om kvällarna/nätterna. Förut kom hon in till oss mellan 4-6 på morgonen och det är helt okej, nästan mysigt till och med.
Men nu har hon fått för sig att hon ska komma in innan vi ens har gått och lagt oss. Jag har gjort fel och låtit henne de sista dagarna, för att undvika att Colin också vaknar.
Men igår fick jag nog och lät inte henne komma in. Detta resulterade i tjut, vrål och bankande i väggen. I lite mer än 1½ timme höll hon på tills jag till slut kunde tala henne till rätta.
Vad tusan ska jag göra? Jag är så trött på detta nu, hon är så extremt närhetssökande, men hon måste ändå lära sig att hon inte kan komma in så tidigt till oss.
Usch och fy.

Men det är väl bara att ta fighten nu ett tag tills hon lär sig.
Det är så jäkla tröttsamt bara.

Så idag är jag glad att jag får komma iväg och jobba. Det blir första gången på detta stället!

Jag kollar även upp utbildningar, och funderar faktiskt på att byta bana helt. Lämna vården, bli något annat, tjäna mer pengar.. Jag velar, men jag har nog hittat en bana att sikta in mig på.

Hoppas att ni andra har haft en betydligt lugnare morgon, och att ni får en bra dag!


Nu räknar jag tyst
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10.........

Inga kommentarer: