onsdag 9 mars 2011

Att omvandla något läskigt till något kul!

Jag berättade idag för min älskade lilla Noelle att vi snart ska sova på sjukhuset, först ta foto på huvudet (MR) nästa vecka, sen sex dagar efter ska massa nya prover tas, och nya beslut fattas.
Hon blev lite småledsen, eller mer rädd egentligen, och jag försökte som vanligt omvandla det till något festligt, en liten tjejkväll som jag så fint uttryckte det, med glatt ansiktsuttryck och uppspelt röstläge locka med chips, godis och massa mys på sjukhuset.
Nu ser hon fram emot det, och tur är väl det.. Om hon bara visste, om hon bara förstod att det är långt mer än en tjejkväll ensam med mamma.
Men jag är glad att hon får vara ovetandes, att för henne betyder en natt på sjukhuset fest med mamma. Man får försöka lyfta fram de roliga sakerna och fokusera på det istället för det läskiga.
Hon är så duktig, och så modig.
Min lilla, stora älskling.

Som jag önskar att hon slapp allt detta..

2 kommentarer:

Unknown sa...

Ja, lilla fina älskade Noelle... Jag önskar ockå att hon slapp det där hemska. Av hela mitt hjärta!

All kärlek från mig till henne.

Eva-Marie sa...

Det låter ju lite läskigt tycker jag.... Varför ska hon genomgå dessa undersökningar? Hoppas inte det är för otäcka sjukdomar med i spelet. KRAMAR