onsdag 20 oktober 2010

Vinterkläder

Idag bär det av till staden för mig och min minsting.
Målet är att hitta vinterkläder till Nellan, både bra och fina. Hon önskade att de skulle vara rosa och vita, och med en blå luva.. Det verkar sådär, att hitta något sådant.

Nätterna har varit bättre här i huset, men inatt var det en strulnatt igen. Det började med att liten låg och gurglade och jollrade för sig själv, i nästan en timme. Hur lätt är det för en mamma att sova när man hör minsta lilla ljud från sitt barn? Sedan började han tjuta och gnälla om vartannat.. Jag har satt en tid att tidigast ge honom mat, kl 5, då han för längesedan slutade att äta på natten. Och när klockan är 05 så känns det mer som morgon än natt.
Efter det somnade han om, och vi sov alla tills det verkligen var hög tid att göra vid oss inför dagislämningen.

Jag vet vad som är på gång, nämligen tand nr 3&4.. De skymtas under tandköttet, där i överkäken.. Och jag vet med Noelle att just de där första i överkäken var jobbiga att få fram.

Det är för övrigt ett fenomen det där, att även om det är jag och Noelle som bråkar och diskuterar mest av alla här, så är det ändå mig hon ska till, ändå jag som ska lägga henne.
Och som vi kan tjafsa, jag och hon. Jag bävar inför tonåren, det måste jag medge! Med hennes envishet och vilja, och hennes korta stubin när hon är på det humöret, det blir ingen dans på rosor!
Men som jag älskar henne. Det finns inga som kan kramas som oss, inga som kan busa och dansa som oss.  

Mamma och Noelle.

Inga kommentarer: