tisdag 12 oktober 2010

Vad är detta?

Lilleman har nu sovit i 2 timmar och 15 minuter.. Och still sleeping.
Jag är chockerad! I och för sig så var jag uppe innan och gav honom nappen när han vaknade till, och gick därifrån med tummarna hårt knötna(heter det så?) i hopp om en liten stunds sömn till.
Jojomensan. En bra stund till, han hade bara sovit i 40 minuter vid nappinstoppet.

Dop i helgen ja, det gick alldeles utmärkt! Liten kyrka, jättetrevlig präst och sådär mysigt intimt i och med att det endast var vi som döpte vårt barn just då.
Det var tur att morbror hade favoritleksaken i bröstfickan på kavajen, för efter en liten stund så var kyrkan inget roligt mer. Men med leksaken så funkar alla miljöer. Även bandet på dopklänningen bör tilläggas, då det funkade som lite snacks.
Min son, käkaren. Äter på allt han kommer åt! Rätt vad det är så slänger han sig efter näsan när man traggar med honom. Ouppfostrad liten rackare, det där. Måste lära honom att det inte är speciellt trevligt att dregla och bita på folks ansikten!

Anledningen till att jag vill byta vagn, är bland annat att den inte är speciellt säker att ha barnet sovandes i, exempelvis i ett annat rum.
Det är inga så att säga sidoskydd, nerefter suffletten, och detta gjorde att min lilla farbror trillade i golvet på sin dopkväll. Han sprallar väldigt mycket, och hade lyckats spralla sig emellan suffletten och handtaget.
Så numera får han inte sova i vagnen, om vi inte är ute och går givetvis.

Nätterna är bra igen, och det var på tiden! Nu sover han från 19 till ca 5-6 då han får mat, och sedan sover han vidare tills jag får väcka honom för dagislämning av Nellan.
Skönt!

Nu ska jag busa med min stortjej, och vänta in lillemans vaknande!

Inga kommentarer: