onsdag 13 oktober 2010

Blufföretag!

Förr i världen har jag nästan alltid haft telenor som operatör, men det bytte jag när jag fick min iPhone.
Problemet var att mitt abonnemang var kvar hos telenor. Så sedan jag tog abonnemang hos Telia har jag betalt två operatörer.

Så eftersom jag inte använder mitt telenor-kort, reagerade jag lite grann när min räkning hade skjutit i höjden.
Det visar sig att ett företag som inte svarar i telefon, på mail eller går att nå på annat vis, drar 30:- i månaden för någon tjänst jag aldrig har beställt.
De sista 2 månaderna har de dessutom dragit detta belopp 6, respektive 3 gånger.
Jag blir oerhört irriterad, speciellt eftersom det inte går att nå företaget i fråga. Jag satt som "etta i kön" i 47 minuter innan jag gav upp och lade på. Alla mail jag har skickat är obesvarade..
Frågan är hur jag ska gå tillväga nu, då de har dragit dessa 30:- i över ett år.
Och om de nu ska börja urarta och dra mycket mer än så, så what to do?
Jag vet inte om jag kan polisanmäla företaget, för jag har ju inga bevis, jag hittar inte ens mitt gamla SIM-kort..

Någon som vet hur man kan gå vidare med detta? Är tacksam för alla tips, då detta kokar inom mig!

Grr.. Hatar dessa jäkla blufföretag som inte ens går att nå..!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du kan chatta med telenor kundtjänst , sagt upp ditt abonnemang?konstigt du fått sådana problem. Aldrig hört något liknande.

sa...

Ring telenor och förklara läget.
Dom kan se alla gamla uppgifter om ditt kort och abonnemang. Så får dom säga hur du ska göra.
jag har samma problem fast med ett företag som drar 99kr i månaden, och som inte har någon telefon. Så jäkla drygt!

Lycka till!