måndag 18 oktober 2010

Jag önskar mig..

..lite energi och städinpiration idag.
Behöver göra så mycket, men kommer liksom ingenstans.. Börjar i ena änden och innan jag har slutfört det, så är jag någon annanstans och grejar. Suck.
Nåja, toaletten är skinande ren, och jag har skrivit ut bilder till Noelle´s lekbackar..
Sen helt plötsligt hamnade jag här..

Jag önskar att jag vore pedant. Att någon kunde lära mig det där..
Men jag ska säga er att jag hellre lägger energi och tid på mina barn, och åsidosätter att putsa och skura hela dagarna. Det får gärna samlas lite damm i hörnan eller på hyllorna, för all tid är värdefull.
Speciellt all tid med mina ögonstenar, för rätt vad det är så har de flugit ur boet, och då har man all tid i världen att damma och putsa.
Jag vill inte se tillbaka och märka att jag har missat så mycket genom att hålla en fläckfri fasad uppe.
För vem, egentligen?
Vem bryr sig om jag har lite smutstvätt i korgarna, eller om jag har lite damm på hyllorna?
Nej, tacka vet jag att plocka undan lite snabbt, och dammsuga några gånger i veckan.
Och tacka vet jag att leka matlagning, knåda lera och rita med min dotter, och att buffa och kittla min son så att han kiknar av ett sådant där härligt gurglande bebisskratt.
Hellre det än att städa och plocka varenda lediga minut.

För svaret är ganska självklart, för mig iallafall.
Att ha ett skinande, blänkande hem? eller.. Att ha aktiverade, nöjda, tillfredsställda barn?

Det senare är det givna alternativet, för mig.

Inga kommentarer: