söndag 17 oktober 2010

Sköna söndag!

Idag är man pigg och glad, trots att gårdagen bjöd på några cider och dans på grand.
Det vankades avslutningsfest för Trolle paintball, jag och ungarna åkte dit och käkade med de andra, sedan åkte jag hem och la lilleman för natten.
Sen kom bästa mormor och morbror och lördagsmös med Nellan, och passade sedan  de sovande barnen här hemma så att jag också kunde följa med grabbarna ut.
Det är skönt att man kan gå ut och ha roligt, och sedan åka hem och kika på sina underbaringar som sover så sött.
På så sätt slipper de att sova borta!

Just nu sussar liten i sin säng, Noelle är hos sin bästis och leker, ska snart hämta hem henne för lite middag.

Jag måste, verkligen MÅSTE rensa frökens lekrum, hur i hela fridens namn har detta gått till, hur kan hon ha så extremt mycket saker? Både ett sovrum med lite saker i, och även lekrummet härnere som är överfullt med prylar.
Det blir nog ett heldagsprojekt. Helst när hon inte är hemma, då blir det nog inte mycket som blir bortsorterat.

Nu ska jag fortsätta njuta av de sista lediga timmarna vi har tillsammans, innan jobb och dagisveckan drar igång igen!

Inga kommentarer: