måndag 23 februari 2009

Tröttsamt

Ja, för det är det att jobba inom Kristianstads kommun. Som de kör med sin personal, och hur man än vrider och vänder på allt, så har man aldrig dom bakom sig.
Önskar så att jag hittade mig ett arbete, och jag ska nå mitt mål att arbeta inom psyk.
Man får ta det som det kommer, önskar att jag hade haft tiden och orken att plugga vidare.

Men mitt arbete är ändå betydelsefullt, det jag gör för människorna som behöver hjälp.
Önskar bara att Kstads Kommun såg det på samma sätt. Och börjar behandla sin personal bättre.


Ska till malmö på onsdag, för att träffa Nel´s läkare. Ska prata lite om hennes vikt, och se om vi kan komma på något som hjälper henne att gå upp. För det känns i hjärtat när man ser henne utan kläder. När man ser hur smal hon har blivit.
Ändå försöker jag med alla medel att hjälpa henne en bit på vägen.
Min älskade lilla snorpa. Vet du hur orolig din mamma är?

Ska åka till jobbet om en halvtimme, och sitter här i pyjamas och dricker mitt morgonkaffe.
Hoppas ni får en fin dag, för det ska jag försöka ha trots en måttligt irriterad start.




För det är du och jag mot världen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Rebecca,
vilken gullig bild på dig och Andreas. Nellans bilder skiftar jag om allt som oftast. Hon är alltid lika gullig. Tråkigt men hennes vikt, hoppas det löser sig på onsdag. Jag tycker också att ditt nya stuk på din blogg är fin, man blir glad över att bara titta på den.

Hoppas vi ses snart, det är ju ett tag sedan.

Mormor
Yvonne

Unknown sa...

Härligt vårig din blogg är nu, Rebecca! :)

Ser framemot att träffa er snart!
Ska vi inte boka in en dag?
KRAM!