fredag 6 februari 2009

Ta mig tusan..

MR:en gick bra, det värsta jag varit med om på länge var stunden då hon slumrade in så sött. Tårarna sprutade på mig, fast jag visste att det var för en god sak.

Ta mig tusan nu på att hon har blivit kräksjuk. Så vi får se ytterligare ett par timmar hur allt ter sig. 75% risk att vi får åka till sjukan. Då blir vi också inlagda.. Igen.
Och jag som inte gillar CSK´s barnavdelning något värst.
Sämre bemötande får man leta efter. Aldrig någon ordning och reda, ingen vet något osv. Visst att hon har en ovanlig sjukdom, men det går faktiskt att läsa journalen samt att hitta information om sjukdomen om man bara vill.

Som i onsdags, när vi kom till uppvaket skådade jag en superpåse med dropp, trots att jag sagt till dom att hon absolut inte får ha mer dropp än ca 50 ml, då det ska motsvara ungefär den mängden hon hade druckit under tiden.
Och ingen visste hur mkt hon hade fått, eller hur länge det hade droppat.
inte nog med det, för när hon vaknar så kommer ssk:n och frågar om hon vill ha dricka. Och vi som absolut inte får erbjuda henne dricka, allt vätskeintag ska ske på hennes eget behov. Och det styr hon så bra själv.

När vi sedan kommer upp på barn igen, så visar det sig att ingen hade beställt mat till min utsvultna lilla flicka, trots att besöket var planerat sedan länge.
Man blir så trött.

Jag hatar det, att bli bemött som att man inte begrep någonting. Vi som föräldrar till ett barn med Diabetes Insipidus vet fan så mycket mer än läkarna uppe på CSK, då de inte har någon aning om vad det innebär egentligen.
Jag känner mitt barn mer än någon läkare gör, och de borde absolut jobba på bemötandet gentemot föräldrarna också. Ävem om jag så bara är 22 år gammal.
För den känslan får jag, att bara för jag är ung, så vet jag ingenting.
Fruktansvärt.
Skärpning, CSK.

fast undantag finns ju också, och det har visst varit någon/några som brytt sig.
Och dom får man tyvärr leta länge efter.

Så, var bara tvungen att kräka av mig lite. Mina personliga åsikter, that´s all.

håll tummarna för oss att vi slipper bli inlagda igen. Noelle behöver få vara i sitt trygga hem nu ett tag. Snälla...

2 kommentarer:

Unknown sa...

Håller tummarna!
Lilla Noelle... Har tänkt på er!

Ja, ibland blir man trött. De vet inte vad de sysslar med o så får de inte gå till.. Fy skäms!

Anonym sa...

jag håller verkligen med dej om csk !!