tisdag 24 augusti 2010

En kväll i ensamhetens tecken.

Ungarna har lagt sig och verkar ha kommit till ro, och här sitter jag, helt allena.
Min make är i vårt grannland och tränar paintball, och dyker inte upp förrän sent ikväll/natt.

Jag har aldrig varit en sådan person som uppskattar tystnad och stillhet, utan har alltid velat leva i fart och fläng och har nästintill fått panik av att vara själv en längre stund.
Numera, med två underbara men krävande barn så har jag lärt mig att tycka om tystnad, lugn och ro.
När de två musketörerna råkar sova samtidigt är jag förste kvinna att stänga av ljudet på tv:n, och bara sätta mig ner och koppla av, och bara vara.

Så ikväll tänder jag alla ljus i närheten, kryper upp i soffan under en mysig filt och bara är. Tittar på precis vad jag vill, eller läser om någon av mina älskade Twilight-böcker.
Hur man nu inte kan tröttna på den sagan överhuvudtaget, varken filmerna eller böckerna är något jag blir less på.
Jag försöker förklara för min käre man gång på gång att det inte är HAN, Edward, som är det fantastiska (jag ska dock inte sticka under stol med att han ser trevlig ut), utan att det är romantiken, spänningen och den totala vördnaden för varandra som fängslar mig, over and over again.
Så, de där ensamma tysta stunderna spenderar jag gärna och ofta med mina trogna Bella och Edward, så att nörden i mig får sin dos av romantik.

På tal om annat har jag agerat bitterf*tta ikväll. Jag gick nyss in och skällde på vår "käre" granne.
Han för oväsen från tidiga morgnar till sena kvällar med sina jäkla folkrace-bilar. Gasar upp, liiite till, och ytterligare lite till. Hör han inte att de fungerar eller vad är det frågan om?
Från morgon till kväll, det är helt bisarrt. För någon vecka sedan så började han dra igång kvart i tolv. PÅ NATTEN!
Nu lovade han att han skulle sluta klockan 20 på kvällarna, men tji fick jag. Nu börjar han igen. Jag blir så arg, och hela grannskapet är också måttligt trötta på honom.
Ska man gå ut och skälla igen? Jag funderar starkt på det, för det kokar inom mig. Kalla mig en grinig tant, den som vill. Men bor man i ett tättbebyggt område måtte man väl hysa iallafall lite respekt för sina grannar?
Tur att mina barn inte har vant sig vid att sova i absolut tystnad, då hade det varit ännu knivigare.

Nej, nu tar tanten i mig över, så nu ska han få höra. Idiot.

Hoppas ni andra slipper sådana grannar, för detta hade jag inte önskat min värsta fiende.

Ha en mysig kväll i blåsten!

3 kommentarer:

Johanna sa...

Jag vet precis vad du menar. När jag är hos mamma & pappa retar jag ihjäl mig på hans jävla brummande. Tror han att han är 15 eller? Flytta ut i skogen med bilarna för fan! :"

Rebecca sa...

Precis! Man har inte i en by att göra när man inte kan visa respekt. Ena grannen gick in och skällde på honom förut och syftade på att vi har två ungar, varav en nykläckt precis bredvid men han skiter fullkomligt i allt utom sina bilar. Ungarna sprang in här varje dag innan vi fick upp staketet, och pappan sket totalt i var ungarna var. Grrr. Är arg!

Anna sa...

Vi har exakt samma problem på vår väg. Ett helt gäng me Epa-traktorer som dom står o gasar upp me och med feta baslådor i.. mitt i natten. Man blir ju lagom gråhårig på dom!!!! O de hjälper inte att halva kvarteret säger till dom, för dom fortsätter... Vad har hänt me ungdomars respekt för äldre???? Ja håller på dig! Skäll ut dom så länge du orkar! :) Kram Anna!