söndag 19 december 2010

Såhär på kvällskvisten.

Här, i vårt lilla kontor sitter jag och blickar ut genom fönstret.. Så vackert, så vitt, så frasigt kyligt.
Snön glittrar lite mer än vanligt när det är så pass kallt som -15 i vår lilla by.
Vintern är mysig. Snö är mysigt.

Mini-pulkabacken på baksidan blev förträfflig, och vår ljuvliga dotter tyckte det var toppen med en alldeles egen pulkabacke.

Helgen är över, och som alla andra helger har den sprungit ifrån mig.
Veckan som kommer blir en ensam vecka för mig och barnen, då min käre make måste jobba över för att få färdigt det han håller på med innan julafton.
Så alla förberedelser inför den stundande julen ligger på mina axlar.
Det känns tufft, och otroligt tråkigt att vara själv hela tiden, men samtidigt är jag glad för att han har mycket jobb.

Därför ska jag försöka göra allt för att sysselsätta mig och barnen på bästa möjliga sätt, jag får trakassera lite människor så ska det nog gå bra.
Jag avskyr att vara ensam.

Nu blir det en sväng med vår fyrbente vän innan sängen kallar på mig, man vet aldrig hur natten kommer att te sig, så det är bäst att hoppa i säng relativt tidigt. (Relativt tidigt var i och för sig för någon timme sen, jag kör på övertid jag också.)

Hoppas ni andra får en härlig vecka, och är det någon som vill umgås en timme eller två så är det bara att höra av sig!
Godnatt!

Inga kommentarer: