tisdag 28 december 2010

Nu får det väl vara nog.

Min minsta lilla skatt, min Colin-bus är sjuk. Igen.
Han blev febrig och hängig på självaste julafton, men var ändå rätt go och glad de stunder han var vaken. Han tyckte tomten var en rolig prick, och ville gärna äta på hans fingrar. Tomtefingrar = mums.

Sedan dess har han v arit febrig hela helgen, hängig och har gjort väldigt mycket nr.2.
Jag trodde minsann att det var tandbajs, men tji fick jag.
Igårkväll tog jag honom till akuten då han blivit betydligt tröttare och nästan smått apatisk, och det visade sig att han åkt på en släng av maginfluensa. En lindrig sort, eftersom det bara kommer från ena hållet så att säga.
Så vätskeersättning, och dricktvång gäller för honom nu. Det är lite kämpigt, då man inte riktigt kan få fram betydelsen av vätska för honom.
Men jag kämpar på, som alltid.

Snart borde han väl få vara frisk i mer än två veckor?
Är det inte öronen så är det givetvis något annat. Min stackare.

Peppar, peppar är han lite piggare idag, och det glädjer mig.

Noelle hade en fantastiskt julafton och fick allt vad hon önskat sig, och mer därtill.
Tomten är fortfarande väldigt läskig, men han fick minsann en handskakning av henne, och det är bra kämpat.
Hon är så rädd att hon skakar när han dyker upp, både här hemma och på dagis julfest.
Det ger väl med sig, med åren.

Nästa år får vi nog hyra in en tomte istället för hennes morbror, för hon kläckte så käckt ur sig att "-Jag tror att tomten är morbror Rasmus, mamma"... Tusan med. Hon ska väl inte komma på sådant ännu?
Smart unge, i know.

Nu väntar Skönheten och Odjuret med min finaste tjej, medan lillebror sover en sväng.

Hoppas ni har haft en underbar jul, och att ni andra klarar er utan sjukor, vi har så det räcker och blir över här hemma!

Inga kommentarer: