tisdag 10 mars 2009

Så ja!

Nu är bloggen låst, och det känns bra.

Att alltid behöva tänka på vad man skriver, hur man skriver och vilka bilder man vill lägga upp, det är inte så det ska vara. Men tyvärr är, i dagens snuskiga samhälle. Där folk gläds över andras problem, där man inte vet vad ens privata bilder används till.

Igår blev Nellan täppt i näsan, bara sådär rakt upp och ner. Skumt hur det kan bli ibland, men så är det med ungar!
Att gå hemma utan något fast jobb går mig på nerverna. Jag vill arbeta, jag vill dra mitt strå till stacken. Men, snart vänder det nog, får man hoppas.

Nellan behöver ju verkligen gå på dagis med, för hennes egen skull, hon är en helt annan tjej när hon har varit och träffat sina bästisar på dagis. Men det har blivit sisådär med dagisnärvaron på sistone, av många anledningar.
Sjukhusbesök, sjukdomar, förkylningar, you name it.
Men sålänge jag är arbetslös ska jag börja lämna henne de där standarddagarna hon får vara där.

Fan, vad jag hoppas att det vänder snart. Jag söker och söker. Överallt som kan tänkas!
Om någon har något tips, skriv gärna, jag är öppen för det mesta!

Nix, nu har jag inte tid att sitta här mer!
Kram på er!

3 kommentarer:

Anna sa...

Jobbigt, speciellt med finanskrisen osv. Men jag håller tummarna för dig.

Btw, hur är det med Noelle nu efter alla sjukhusbesök?

Ha en bra dag :)

miian sa...

heeej =)
Nu e jag inne i dimman,taaack!!!!!!

Fy så trist att vara utan jobb,förstår att du klättrar på väggarna!!!!

Inom vården behöv det nog alltid folk,eller?
135451 finner du min chef på,ring och kolla med henne om hon behöver folk på någon gruppbostad om du skulle vilja jobba på det ;)

Annars lycka till i sökandet!
Kram

Rebecca sa...

Tack för numret Miian, ska ringa dit också =)
Förresten, kan du skicka ditt lösenord till min mail. vill gärna läsa din blogg också!
Kram