tisdag 27 januari 2009

Ibland.

Ibland sköljer känslan av hopplöshet över mig. Likt en flodvåg, som röjer allt i dess väg.
Så fort ens hopp har kommit tillbaka, när känslan av otillräcklighet nyss farit sin kos, då ska det givetvis komma.

Ledsamhet, oro över både det ena och det andra.
Jag hatar dessa dagar.

När man annars är en positiv och glad person, så känns det ännu värre att må så som idag.
Men jag vet, alla måste få må dåligt ibland.

Det som hade hjälpt just nu hade varit att lägga mig ner och gråta.
Men jag tar tag i mig själv. Precis som vanligt. Att jag aldrig kan låta mig själv vara ledsen på riktigt.


Det vänder snart. Jag vet det.
Någonstans därinne brinner hoppet för fulla muggar.


Någonstans djupt därinne...

4 kommentarer:

Unknown sa...

Åh! Rebecca... Jag finns här om du vill prata.

Var rädd om er, dig och Noelle.
(Andreas också, förstås!)

Kram från Liva o Mig

Anonym sa...

åååå ska du gifta dej :D graaattis !!

E M M A sa...

Man måste få gråta min vän. Du ska se om du fäller några tårar så kommer du känna dig lite bättre iallafall. Du vet att du kan prata med mig ifall det är nått. Du vet jag håller tyst!Ta hand om dig så ses vi kanske senare ikväll.Kraam

Anonym sa...

man måste få tömma hjärtat på tårar för att kunna fylla det med leenden .. kom ihåg det :)
grattis till bröllopet och lycka till med allt

kram tica