söndag 5 oktober 2008

Swisch..

..säger det så är helgen över.
Har jobbat mina 4 dagar i sträck, ledig imorgon och sedan på det i 4 dagar till. Efter det är det äntligen dags för lite ledighet. Eller iallafall i två dagar.

Blev hämtad från jobbet för att åka till badhuset och mysa en timme, bara vi tre. Hade jättemysigt, och älskade N sprang runt och kastade sig i barnpoolen, hon blev helt tokig! Älskar att bada, tyvärr blev det ju inte så mycket sådant i somras.

Nu har de två huggtänderna i överkäken också tittat fram på N, så nu har hon fått alla tänder hon ska ha just nu, innan de sista kindtänderna kommer runt 4-årsåldern. Skönt.

Håller på för fullt att leta lösningar till varför hon vaknar om nätterna fortfarande. Efter 1½ års osammanhängande sömn är man rätt slut. Eller jag iallafall. A har ju tur som inte vaknar.
Hon började sova hela nätter när hon var 1½ månad, och gjorde det tills hon var runt 4 månader. Sedan dess är det samma sak varje natt. Någon gång då och då blir man förvånad om hon sover en hel natt, men inte är det ofta.
Jag går på den sista lilla sparlågan som finns, och har gjort det ett bra tag nu.

Testar en nygammal metod inatt, med radion på, på väldigt låg volym, för varje gång vi släcker ner här ute och går till sängs, då vaknar hon. Precis som att hon tror att hon blir kvarlämnad. Om hon bara visste att jag aldrig tänker lämna henne...
När hon var liten sov hon alltid med radion på, så detta kanske kan hjälpa. Jag hoppar absolut inte högt än, för jag har testat ALLT, flera gånger och inget har hjälpt.
Men hoppet lever än. Hon kan ju trots allt inte hålla på såhär tills hon blir 15 år.


Då jag tydligen är skrivsjuk idag så tänkte jag dela med mig av en annan nyhet, mindre intressant föer er kan tänkas, men bättre för mig.
Ännu en gång ska jag försöka leva nyttigare. Den dumma dumma colan ska inte inhandlas mer. Inte på ett tag iallafall. Bunkrat upp med galet många lättdrycker, får bara hoppas att jag står ut med huvudvärken denna gång.
Sockerberoende, jag vet.

En tatuering till är på gång, de ska ringa när den är uppritad så ska jag komma dit och godkänna den. Se ifall det är så jag vill ha den. Tatuerare är verkliga konstnärer. Och just den konstformen älskar jag, att få vacker konst inpräntad på mig för resten av livet. I like it.

Nehe nu var det dags. Om man ska få några timmars sömn inatt.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Åh! Vad för slags tattoo?? :D

Anonym sa...

Haha nejdå, vi är båda två lika sjuka i huvudet då & det är ju alltid en liten tröst ;) Jag är också nyfiken på vad det blir för en tattoo, en Nellan-tattoo kanske? :) Vilken tatuerare har du gått till? Kram

Anonym sa...

Det låter redigt grannt ;) Nej, jag har aldrig varit på Pirates och skulle inte ens gå dit om jag så fick betalt för det!! Jasså en Ann(e)? Ingen jag känner till, dock jobbade det en Ann där innan mig.. Hrm.. Kanske skulle dit och flukta lite haha