fredag 19 september 2008

Sjukligt.

Ena sjukdomsveckan efter den andra, suck.
Förra veckan fick vi penicillin till snorpan, igår var jag där igen, öppna mottagningen. Då visade det sig att hon har öroninflammation i andra örat nu. Ännu en omgång penicillin, innan den andra kuren ens slutat!
Mitt i allt blir även jag dålig, ska jobba helgen, men jag är inte vidare kry idag. Dilemman. Är det verkligen meningen att man ska ha dåligt samvete för jobbets skull ifall man blir sjuk?
För att det finns så otroligt få att ringa in. Tror inte det är meningen, men jag är expert på att ha dåligt samvete.
Vill så gärna vara alla till lags hela tiden, vill bara väl.

Har ett annat dilemma också. Ett aningen större. Tankarna krigar i min hjärna, samma sak där, få dåligt samvete, eller tänka på mig själv i första hand?

När ska jag växa upp och bara tänka på mig själv och min familj, istället för alla andra?

Nej, nu ska vi äta lite frukost, jag och älskade N. Snoriga, förkylda, men ändå relativt pigga av varandras sällskap. Kvalitétstid.
Hon och jag.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Jag gör likadant, det är svårt attlåta bli att tänka på andra.

Och dåligt samvete för ALLT är min specialitet!

Vi måste ses snart! Nämn en dag då ni kan!

Unknown sa...

Micke är ledig lördag men vi har hela morgondagen bokad... Söndag jobbar han 10-19.
Och vi kan ju lika gärna ta det en vardag om ni hellre känner för det? Och nästa helg kanske hade funkat?

Kram!

Anonym sa...

Åh vad tråkigt. Krya på er. Ska till Öronmottagningen med Nellie i mitten av oktober, se vvad dom gör åt alla hennes öroninflammationer...kram o trevlig helg på er