lördag 20 september 2008

Glömska.

Det är något jag lider av, har jag kommir fram till. Är det inte nycklarna, så är det mobilen eller annat. Det finns alltid något jag glömmer var jag har lagt osv.

Nu kom jag på att jag har glömt att lägga in bilder på Nellans nya säng, som vi satte upp i juli.
Bilden är suddig, men man kan nog se lite ändå.
Toddler hade denna fina juniorsäng man kunde beställa, så det gjorde vi.
Vi slog till på stort med en gång och köpte en 70*190 säng till henne. Hur som helst så växer hon ändå, och denna sängen kan hon ha länge.


Självklart Hello Kitty lakan, då vi är "Kittybögar" (ursäkta uttrycket), har nu tre olika slags Kittylakan till sessan. Bara det bästa är fint nog för vår dam.
Hur det fungerar att sova i stor säng som man själv kan gå ner och upp i?
Alldeles utmärkt. Hon lärde sig ta sig upp och ner första dagen, och hon älskar sin säng. Nu kan man verkligen ligga och läsa sagor och böcker på ett helt annat vis, i hennes egna säng.
Själva läggningarna var tuffa i början, då hon knatade ner själv när hon inte ville sova. Ett tag med regler och konsekventa föräldrar (som hon säkert tyckte var hur dumma som helst), så gav det sig. Numera är det sällan problem alls.
Det är ibland oerhört jobbigt att vara tuff och stå för de regler man satt upp, men till slut tror jag att vi får igen det.
Nu är det dags för mig att slänga in handduken för dagen as well, efter ett väldigt flummigt och osammanhängande inlägg. Jag är trött och förkyld, om man nu ska skylla på något...
Godnatt, k-stad.
Ps. Om jag inte har alldeles fel för mig på dagarna, så har jag nog skrivit hela två inlägg idag. Det är nog första gången för mig!
Natt. Igen!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vad fint!!!
Vi tänkte med köpa en "riktig" säng till liva, när det är dags. :)

Anonym sa...

Tack för tipset!!! Kram.. fin kudde ! Prinsesskudden , ja allt va såklart fiiint!