måndag 8 september 2008

En sådan stund.

En sådan stund när man hämtar sin efterlängtade, älskade dotter på dagis efter en dags arbete, när hon ligger och slumrar som allra vackrast i sin vagn. Så trygg, så oskuldsfull, så änglalik.
En blick på den där fantastiska flickan och allt faller på plats. Vareviga liten pusselbit, varje liten uns av oro stillas.
En kärlek så oändligt stark.
En sådan stund när hon efter ett tag slår upp sina himmelsblå, och ropar på mamma.
Man möts av världens mest underbara leende, man kan riktigt se kärleken blixtra i hennes ögon. Man kan nästan känna hur det doftar fullkomlig kärlek.
Jag lutar mig fram och kysser hennes panna, och frågar om hon har saknat mig. "Mmm!" nickar hon instämmande och brister ut i ett skratt.
En sådan stund när vi tittar på varandra, skrattar, ler och jag berättar om allt möjligt, alla världens små egenheter och allting runtomkring står helt stilla, även den kväva septemberluften.

En sådan stund när man bara vet. Man vet att vad som än kommer att ske, någonsin, kommer vi att hålla ihop. En mors oövervinnerliga kärlek till en dotter, och en dotters tillit och kärlek till sin mor.

Den där stunden hade vi idag, och har ofta. Den där alldeles speciella mor-dotter stunden. Där allt annat kan kvitta, ingenting annat spelar någon roll. Det enda som betyder någonting är den totala kärleken mellan oss.

En sådan där stund kan pigga upp den tröttaste septembersjäl, och ge en ny energi utan dess like.
Jag vet vad jag har för roll i livet, jag vet vad jag ska göra.

Jag ska älska dig jorden runt och tillbaka.
Jag ska älska dig som bara en mor kan.




5 kommentarer:

Anonym sa...

Gud vad fint namn! Noelle. Innan vi bestämmde oss för Oliva så tänkte vi ha Noelia. Blir d nog nästa om det blir en tjej! :) Tack för kommentaren. Noelle är ögongodis hon me! Kram

Anonym sa...

Hej! Jasså minsann du följer vårt liv, va trevlig o veta ju =) Hur är de annars ? jag har bara lösen på just när jag bloggdesignar hehe. kramisar

Anonym sa...

guud så sockersöt :)

Unknown sa...

Vad vackert skrivet! Det är precis så det är - så som du skriver.
Det är mäktigt!

Ja, du får gärna lägga en beställning! Vad roligt det hade varit att få måla någonting åt Noelle.
Hör av dig i så fall, du har ju både telefon-nummer och mejl!

och JA, klart vi ska ses, hela familjerna! Bara säg när ni kan... Vi är flexibla!
Kram på er!

Anonym sa...

Vad fint skrivet Becca, underbar söt dotter har du. Ryste i hela kroppen när jag läste detta inlägg. Att vara mamma är det bästa som finns. :) Kram Emma