måndag 28 november 2011

Varför ska jag ge mig på saker?

Julpynt, jovars, det blev lite pynt även i detta hushåll efter mycket om och men.
Jag och noelle var på eko och slogs med alla andra adventsgalningar, i jakten på något nytt och fräscht.

Jag kom på den briljanta iden att skippa vår traditionella och ack så tråkiga adventsljusstake och hitta på något eget, mer modernt sådär.
Sagt och gjort så hittade jag ett fint ljusfat, och fyra blockljus jag tänkte smycka ut. Köpte ett tjockt silverband och fina siffror som skulle passa perfekt här hemma.

Väl hemma börjar jag att omsorgsfullt klippa bandet i fyra bitar som skulle passa perfekt runt ljusen. Siffrorna fanns plötsligt inte, så de måste ha halkat ut ur vagnen.
Glatt sjungande med min otroligt ljuva stämma plockar jag fram limmet som skall hålla banden på plats på ljusen.
Där brast min kreativitet. Vem fanken kommer på iden att limma fast ihåliga silverband på stearinljus? Jag. I egen hög person.
Detta gick självklart åt fanders, min man skakade på huvudet och jag förstod med ens att det kanske inte var mitt smartaste hittepå.

Jag fortsätter att sjunga, eller rättare sagt väsa de hiskeliga julsångerna mellan tänderna, fast besluten att banden SKA sitta fast på ljusen.

En aning nedslagen hittade jag rött, glansigt presentsnöre och bestämde mig för att det fick duga.

Lördagens aha: försök inte limma på stearinljus, det funkar ändå inte.

Lördagens andra aha: presentsnöre är bra till ALLT!







2 kommentarer:

Unknown sa...

HAHA! Lätt! Love presentsnören!!!
Den blev ju kalassnygg! ;) Min ser ut som den blivit överkörd av en traktor och mossan tycks halvt uppäten av ett vildsvin.

Allek sa...

Haha du är rolig du:) silvriga presentsnöre kanske skulle va nått?