onsdag 26 augusti 2009

Minisemester väntar

Jaha, åter igen en tom dag utan fröken liten som är på dagis!
Till hennes stora glädje givetvis, men till min stora rastlöshet.
Fast idag har jag en hel del att göra..
Undrar när apoteken i stan öppnar, måste in och hämta mer medicin till Nells.

Tur att det finns högkostnadsskydd, för den där medicinen är inte billig.
Inte för att det spelar någon roll, för medicin ska hon ha, men är bara aningen irriterad över att insulin till vanliga diabetes-patienter är gratis, för att de inte kan leva utan sin medicin.
Men denna medicin är inte gratis, trots att hon inte heller kan leva utan sina tabletter.
över 800:- kostar ett paket som räcker i en månad.
Otroliga priser, och otroliga orättvisor.

Sedan blir det packning av för hela slanten, vi ska nämligen på minisemester till nästintill-Norrland. Bo i en stuga som min älskade man har växt upp i under somrarna, och leva lite sisådär bohemiskt.
Men det ska bli mysigt att få komma iväg, får se hur bilfärden går då det tar minst 9 timmar att komma fram.
Ska även passa på att träffa Nellans gammelfarfar, som bor däruppe.

Förresten, så har jag en otrolig glädjande nyhet.. Vi har fått svaret på Noelle´s senaste MR, och allt såg fint ut! Denna gången såg de tydligare vad de ville se, och allt var kanon!
Det ska dock göras fler MR varje halvår, för utesluta en tumör är för tidigt..
Men än så länge så kan jag glädjas, och det ordentligt!
Min älskade, bedårande lilla tjej.

Dags för lite medicinshopping!
So long!

Min älskade lilla prinsessa!

Hela familjen Persson!

1 kommentar:

patricia sa...

Ni är så himla fina!! Sötaste ungen på jorden :) Hoppas ni får en fin semester!

Kram Tica