fredag 14 augusti 2009

Long time no see..

Ja. Jag vet. Jag har inte skrivit något på hela sommaren.
För det första så tog åskvädret på midsommarafton vår dator, vårt bredband, våra telefoner och halva köket med sig i stormen.
Så vi har levt som Flintstone´s den sista tiden. Nåja, nästan iallafall.
Det var bara ett par veckor sedan vi fick vårt internet tillbaka, och en ny dator med oss hem.

Allt är okej, vi lever och frodas.
Har arbetat i Simrishamn hela sommaren, och det har växt en slags trygghet/kärlek till det där stället. Jag har haft otroligt roligt, och kommer fortfarande att stå som timanställd, hoppa in då och då. Förhoppningsvis hittar jag mig snart ett arbete, men det är en jäkla djungel det där. En djungel där så många människor slåss om platserna.

Noelle då? Prinsessan mår bra, är pigg och glad som alltid. Vi var på en snabbvisit i Malmö ons-tors förra veckan då det var dags för ännu en magnetröntgen. Vi får väl hålla alla tummar och tår för att även denna ger ett positivt svar.
Hon har äntligen skridit över 12 kg´s gränsen, vilket känns otroligt skönt, då vet vi att det tar sig till slut iallafall.
Hon har också växt på längden, och tillväxthormoner existerar, enligt provsvaren. Såå skönt!

Så, inte allt för mycket har hänt under sommaren, inget drastiskt iallafall.

Jo, förresten. Vi håller numera på att bygga ett staket, och ängen härute kommer inom det snaraste bytas ut mot en fin gräsmatta.
Däcket är färdigt, och uterummet ska snart kopplas ihop med huset, och då får vi verkligen hoppas att det inte regnar!
När sommaren är till ända (suck) så ska vi börja ta tag på ovanvåningen igen. Så att vi kan flytta upp, och därmed får Noelle ett större rum så att hon får plats med alla sina prylar, samt ett lekrum härnere.
En vacker dag är vårt hus färdigt, och det kunde gärna få ske under en natt eller så. Man kan ju iallafall få drömma!

Jag har också hunnit bli besatt. Av allas vår Twilight-saga. Skeptisk gick jag med på att se filmen, och det slutade med att alla böcker blev inhandlade och snabbt utlästa, och ljudboken är en perfekt vän på vägen mellan Simrishamn-Rinkaby. Det ska faktiskt erkännas att det är andra gången jag kör igenom ljudboken, vem kan nöja sig med musik när det finns ljudböcker?

Urtråkigt inlägg, för mig själv mest, då jag fullständigt förstår att det inte är någon som kollar in här mer. Men för min egen skull är det kul att skriva då och då.

Nu blir det lite tv-tittande innan sängdags, dags att jobba dag imorgon vilket innebär uppstigning kl 05.00 för min del.

Natti!

5 kommentarer:

Saraj85 sa...

jag tittar in lite då o då.. Så skönt att höra att ni mår bra, har varit lite orolig..=) Vad roligt att ni grejjar med huset.. Kramis Sara

Unknown sa...

Jag läser! Tycker det är kul med uppdatering!

Och visst blir man fast i Twilight? LOVE IT!

miian sa...

oh vad roligt att läsa lite livstecken från er.
Härligt att Noelle mår bra och växer och frodas-underbart!

Trist sommarviket är över,förstår att det varit givande.
Hoppas du hittar något nytt "i väntan på framtiden".
Livserfarenhet och arbetslivserfarenhet är några av de bästa meriter man kan ha i bagaget,kloka sunda tankar från dig som vanligt.

Kram kram

Rebecca sa...

Miian! Jag har inte ditt lösen, om du vill kan du skicka det i mail till mig.. Jag finns på msn!
kram

Johanna Ekberg sa...

Jag läser fortf din blogg btw :)