söndag 16 augusti 2009

Adjö.

Har idag, aningen vemodigt ska erkännas, haft mitt sista arbetspass på avd 12 i Simrishamn..
Jag har lärt mig extremt mycket, och växt betydligt i min arbetsroll den tiden jag har spenderat där. Och numera känner jag mig lite säkrare på vad jag vill bli "när jag blir stor".
Att hjälpa människor som har det svårt har alltid varit en självklarhet för mig. Och när jag ibland har sett hur personer verkligen kan bli friskare, och ta tag i sina liv, då blir jag lycklig!
När jag vet att jag har hjälpt till att få just denne människa på rätt köl igen, då känner jag mig viktig, betydelsefull liksom.

Så nu får vi se vart vägen bär, det är nu det gäller att vara så positiv jag kan.
På ett sätt vill jag läsa vidare. Men samtidigt vill jag vänta, då jag vill ha vad barn vi ska ha innan jag kan börja fokusera på mitt, min karriär.
Och den arbetslinje jag är inne på att läsa till, kräver lite mer kött på benen kan jag tycka. Lite mer livserfarenhet, lite mer arbetserfarenhet.
Men man ska aldrig säga aldrig...

Det blir en slapp kväll, känner mig lite sleten efter en 6-dagars vecka på jobbet.
Kul att någon fanns kvar, trots min bristfälliga uppdatering, tiden lär väl räcka till lite mer nu under en period som arbetssökande/timanställd.

Ska slänga mig i sängen efter en varm dusch, och börja läsa om någon av Twilight böckerna.. Får se vilken jag känner för att upprepa ikväll :)

Inga kommentarer: