söndag 9 november 2008

Fina Texas.

Var på Malmö valp idag, en utställning med massvis av hundar, i alla dess olika storlekar och former.
Jag njöt i fulla drag, och suckade åt både en och annan valp som fångade min uppmärksamhet.

Vi som trodde att Texas skulle greja som en dåre, fick en knäpp på näsan.
I ringen gick han så otroligt fint, han liksom struttade fram på moln. Mäkta imponerad var jag!
Han kom 2:a, då den hanen som vann var äldre, och lederna var mer utvecklade. Men vilket omdöme killen fick! Endast bra kritik. Jättekul, och dessutom så fick han det vi var ute efter, social träning. Främmande människor som känner och klämmer, det är precis vad han behöver. Och Gud, vilken skillnad det är sedan han först flyttade hit.
Han är superduktig nu, och stolt är jag!

Nellan sprang och klappade den ena hunden efter det andra, och tyckte det var supermysigt!
Så trots mina farhågor om utställningsbranschen, så var det inte så hemskt. Inte vidare hemskt alls. Massvis med folk som samlas för ett gemensamt intresse, deras hundar.
Längtar tills han är stor nog så vi kan börja på agility, det kommer han att älska!

Nu blir det sängdags, får så tvunget ta VAB imorgon, då vi har en väldigt snorig och täppt busunge här hemma.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt att det gick bra för honom, vill se lite bilder här på bloggen snart :) Hälsa Nellan att hon ska sluta upp med att vara förkyld :) Kram!

Anonym sa...

Hej, vad kul det var att se Texas eller Mc Gruff igen, skicka över din mail adress till mig så vi kan ha kontakt den vägen, det kan vara enklare. Texas var en ganska social valp här och verkade vara ganska duktig på utställningen med människor, grattis till er. Denna utställning kan vara en skräckupplevelse för en ovan valp. Sen något att tänka på "uppfödaren har alltid ett mer seriöst intresse av att det ska gå bra för er och valpen än vad en del utomstående människor som ger sk goda råd har"....hoppas du skickar din mail adress...

MVH EvaMarie Widholm