måndag 16 juni 2008

Sjukling.

Morgonen bestod av besök på Östra Läkargruppen med både mig och Noelle.
Nellan har varit dålig länge nu, och jag har haft ont i halsen ett bra tag jag också.
Med mig var det ingen fara, virusinfektion bara,
men inget så allvarligt att det krävde medicin. Vila och tålamod ordinerade han mig.
Nellan däremot visade sig ha en öroninflammation på högra örat,
som förklarar hennes feber.
Ögonen ser bättre ut och hostan blir bättre och bättre också.
Idag äntligen har hon varit pigg igen, och samma gamla glada skit som hon alltid annars är.
Som jag saknat henne.
Penicillin i 5 dagar, sen ska hon nog bli bra.

Känns surt att hon inte kunnat vara på dagis på länge bara, men hon kommer nog in i det snabbt igen när hon väl kommer tillbaka. Att hon mår bra är huvudsaken.

Helgen har varit helt okej, har bestått av jobb, fredag kväll, lördag dag, och söndag kväll. Bemanningen ringde även och bad mig jobba ikväll,
men känner att jag vill vila upp mig så jag kan köra stenhårt när jag börjar på mitt schema på fredag.
Ja, ni läste rätt, midsommarafton består av jobb den också.
Börjar 14 och slutar 21.30. Känns tradigt, men pengarna är fina på midsommar, dubbel timlön är rätt okej.
Sen börjar det på allvar, hela sommaren.

Är fortfarande förvirrad och aningen ängslig vad gäller fortsatt arbete även efter sommaren, men har fått nys om lite lediga tjänster nu, så jag ska söka för fulla muggar.

Nu ska jag slänga mig i sängen, avnjuta lite chips och massor av cola, sen ska jag sova.
Som tur är börjar det bli lite bättre om nätterna också vad gäller Noelle, skönt som tusan.
Natten till i fredags var fruktansvärd, och det avspeglade sig hela kvällen på jobbet, trött som tusan.

Hoppas ni får en bra vecka, någon som ska hitta på något kul?
Känns som att jag behöver lite socialt liv, så om någon vill hitta på något roligt, så hör av er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Usch! öroninflammation är aldrig kul med de små! Hon har haft det en gång innan med va? har för mig det iaf. Hoppas Pencillinkuren går bra!! Kram Liam och Marie

Unknown sa...

Stackars liten :( Krama henne från mig!