tisdag 6 december 2011

"tänk om"

"Tänk om".. Det är inte min grej. Det funkar liksom inte så.
Jag vet att risken finns att min älskade lill-stora tjej har en hjärntumör, jag vet allt hemskt som kan tillkomma med ett sådant besked. Tro mig, som jag vet. Jag har gått igenom det miljoner gånger i min hjärna, inte minst när allt hände, när hon insjuknade.

Men, tänk om hon blir påkörd av en bil när hon ska korsa gatan någon gång? Tänk om hon klättrar i ett träd och trillar och bryter nacken?
Det finns så otroligt många "tänk om" att det inte ens är rimligt att fundera i de banorna.
Vad hände med att vara glad och njuta i nuet? Vad hände med att ge varje sekund, varje minut, varje dag, ge allt vad man har för att ha det så bra som möjligt?
För att njuta av livet, precis så som det är just nu?

Stanna upp och titta omkring, och inte bara titta utan verkligen se efter.. Det är värt att göra det då och då.

Nu ska jag inte förvilla er på något vis, det är inte varje sekund som är fantastisk, vi har våra fighter och bekymmer här också, men det är väl som det ska vara?

Och jag ska verkligen inte förvirra er med att låtsas som att jag inte är bekymrad över allt som rör Noelle och hennes sjukdom, allt som är och det som kommer att tillkomma, med tumör eller utan.

Men, jag vill definitivt inte spendera massor av värdefull tid på att tänka på allt som kan hända. Jag är nöjd med nuet. Jag älskar nuet.
För att just nu mår Noelle bra. Hon mår förträffligt, och då är jag nöjd.

Har jag berättat tillräckligt mycket hur stolt jag är?


"Worry, is like a rocking chair! It gives you something to do, but it doesn´t get you anywhere!"



2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack Rebecca för att du beskriver situationen för oss alla. Ibland tänker man inte på att lilla Noelle är sjuk.

Fick jättefint julkort från henne igår - även då tränger tårarna fram (av glädje).

Lycka till idag - tänker på er.

Kram på er alla
Vi syns på lördag.

Mormor.

Unknown sa...

Jag tänker inte heller på att hon är sjuk för hon är ju så fantastisk, sprudlande, glad och härlig!
Det är inte bilden man har av barn som är sjuka.

Fina Noelle - hon har en stark och klok mamma!
Du är grym, Rebecca! :)

Vi vill ses och leka lite snart! ;)

KRAM!