onsdag 21 september 2011

Fart och fläkt.

Sitter framför dumburken och pustar ut, med två hängande skinnlappar som skall föreställa ögonlock i vanliga fall.
Sedan i måndags har jag intagit den enda kvinnliga rollen på ett otroligt mansdominerat kontor i Malmö, och jag trivs!
Nackdelen är dock att jag aldrig är hemma, känns det som. Jag hinner mysa med mina små monster en timme på morgonen innan dagis öppnar kl. 6.30, och har jag tur så hinner jag kela med bägge två iallafall en timme efter hemkomst, innan läggdags.
Nåja, det är ett tidsbegränsat uppdrag, sedan får vi se vart det bär av.

Helgen ska spenderas i Falköping, Paintball-SM är det som gäller. A spelar på lördagen och jag på söndagen, perfekt uppdelat!

Nästa torsdag säger vi "Bonjour, France!" och stannar i Paris tills sent på söndagen. Även här är det paintballen som kallar, dock inte på mig. Jag ska agera moraliskt stöd, eller liknande. Med ett gäng galna danskar..Och jag som inte begriper ett ord danska!
Det äräven första gången jag kommer att vara iväg så länge utan mina trogna följeslagare, och det känns både läskigt och skönt.. Men en weekend att bara ta hand om mig själv skadar nog inte. Även om jag kommer att sakna ihjäl mig, och säkert slösa halva lönen på samtal till Sverige..

Och om mindre än 4 veckor väntar USA på oss!
Här är fullt ös med andra ord, inte många lugna stunder..

Nu ska jag passa på att ta en skön dusch innan jag låter mina skinnlappar täta igen den sista lilla springan jag ser igenom, och den är INTE stor.

So long!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, du verkar ha ett tufft program, tur att du har en Mamma som alltid finns där för dig.
Det där med att kunna träffas lutar åt julafton ;-). Krama barnen ifrån mig.
Kramar från Mormor.