tisdag 1 februari 2011

Nerver.

Så. Nu har resenerverna landat hos mig.
Både av förväntansfullhet, glädje och lite oro, det är en salig blandning av känslor som sjuder under ytan.

Jag är lite spänd på hur det kommer gå att flyga med barnen, Nellan är inga problem, men Colin däremot.. Att vara på en och samma plats i nära elva timmar, att inte kunna krypa runt och ställa sig upp vartsomhelst.
Och framförallt undrar jag om det kommer att göra ont i hans små öron?
Jag kommer att ge honom ipren, alvedon och nässpray innan, på ordination av hans öronläkare. Allt för att han inte ska behöva lida mer än nödvändigt.

Min kära, kära svägerska + pojkvän kommer att bo här under tiden för att ta hand om våra fyrbenta älsklingar, och huset såklart.

Nu ska jag bara gå igenom all packning i tankarna, och lägga ner det sista rentvättade i väskorna innan sängen kallar på mig.
En bra idé är kanske att ta en dusch och raka benen, så att de inte förväxlar mig med en karl...

Trött som en lus, och spänd, så spänd..

Men som vi ska njuta! Äta gott, dricka gott, sola och bada, och framförallt umgås som en familj i två hela veckor..!

Nu hoppas jag att min önskan slår in, och att det är vår här hemma när vi landar på Arlanda den 18..

Ha två fina veckor, för det ska vi ha <3

3 kommentarer:

Eva-Marie sa...

VAD trevligt att du bloggar också! Nu önsklar jag dig och familjen en härlig resa. Du ska se at sonen klarardet bra. Han kanske sover det mesta av resan! NJUT av semestern och hämta ny energi. Om det går får du gärna blogga och visa bilder från PARADISET.
KRAMAR E-M

Allek sa...

jag hoppas ni får det helt underbart och att resan går smärtfritt:D kramar

Hannapanna sa...

Ha det så jätteskojjsig! Jag är inte alls avensjuk, inte allt...*host* :)
Hoppas det går bra med flyget!
Kram